انواع سرور اچ پی hpe

تفاوت اصلی بین ایستگاه کاری و سرور این است که ایستگاه کاری یک دستگاه تخصصی درجه یک است که می تواند مشکلات فنی و علمی پیشرفته را حل کند در حالی که سرور یک دستگاه تخصصی است که به دستگاه های مشتری خاص متصل خدمات ارائه می دهد. ایستگاه کاری دستگاهی است که برای استفاده علمی یا سایر کارهای سنگین طراحی شده است. از طرف دیگر ، سرور عملکردی را برای سایر برنامه ها یا دستگاه هایی به نام کلاینت ارائه می دهد.

سرور اچ پی - سرور hp

تفاوت بین ایستگاه کاری و سرور چیست؟

محتوا:

    ایستگاه کاری چیست؟
    سرور چیست؟
    تفاوت بین ایستگاه کاری و سرور

تفاوت اصلی بین ایستگاه کاری و سرور این است که ایستگاه کاری یک دستگاه تخصصی درجه یک است که می تواند مشکلات فنی و علمی پیشرفته را حل کند ، در حالی که سرور یک دستگاه تخصصی است که به دستگاههای مشتری خاص متصل خدمات ارائه می دهد.
تبلیغات

ایستگاه کاری دستگاهی است که برای استفاده علمی یا سایر کارهای سنگین طراحی شده است. از طرف دیگر ، سرور دستگاهی است که عملکرد سایر برنامه ها یا دستگاه هایی به نام کلاینت را ارائه می دهد.
مناطق کلیدی تحت پوشش

1. ایستگاه کاری چیست؟
- تعریف ، عملکرد
2. سرور چیست؟
- تعریف ، عملکرد
3. تفاوت بین ایستگاه کاری و سرور چیست؟
- تفاوتهای اصلی را مقایسه کنید
شرایط کلیدی

سرور ، ایستگاه کاری

https://www.amazon.com/
ایستگاه کاری چیست؟

ایستگاه کاری یک کامپیوتر ویژه است که برای اهداف علمی یا فنی طراحی شده است. به طور کلی ، رایانه های رومیزی برای کارهای فنی مناسب نیستند. بنابراین ، از دستگاهی با مشخصات بهتر به نام ایستگاه کاری استفاده می شود. یک ایستگاه کاری می تواند یک پایانه رایانه اصلی یا رایانه متصل به شبکه باشد. سازمان هایی مانند Silicon Graphics ، Apollo Computers ، HP ، DEC و IBM ایستگاه های کاری تولید می کنند.

یک ایستگاه کاری می تواند شامل چندین صفحه نمایش و دستگاه های ورودی به استثنای موس و صفحه کلید باشد. همچنین می توانید یک صفحه کلید قابل برنامه ریزی ، کنترلر و بلندگوهای باکیفیت داشته باشید. ایستگاه کاری همچنین دارای ظرفیت حافظه بالا و قابلیت های چند کاره است. بنابراین ، ایستگاه های کاری بهتر از رایانه های شخصی معمولی عمل می کنند.

تبلیغات

علاوه بر این ، ایستگاه کاری می تواند داده های پیچیده را در طراحی مکانیکی سه بعدی ، انیمیشن ، ارائه تصویر و ترسیم ریاضی و انواع شبیه سازی های مبتنی بر مهندسی پردازش کند. بنابراین ، ایستگاه کاری یک سیستم سطح بالا با لوازم جانبی و ابزارهای همکاری برای انجام کارهای پیچیده است.
سرور چیست؟

سرورها دستگاه های تخصصی هستند که به دستگاه های متصل خدمات ارائه می دهند. به این دستگاه ها دستگاه یا مشتری نهایی نیز گفته می شود. یک سرور واحد می تواند همزمان به چندین مشتری سرویس دهد. شما می توانید چندین سرور با چندین مشتری در یک دستگاه واحد داشته باشید. معمولاً سرور بدون وقفه کار می کند. مشتریان و سرورها از طریق شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. سرویس گیرنده درخواست سرویس را به سرور ارسال می کند. سپس سرور با ارائه خدمات به سرویس گیرنده پاسخ می دهد.


انواع مختلفی از سرورها وجود دارد. یک سرور وب با توجه به درخواست مشتری ، منابع وب را ارائه می دهد. سرورهای برنامه از پروتکل های مختلفی برای ارائه منطق تجاری به برنامه ها استفاده می کنند. یک سرور فایل پرونده ها را به مشتریان سرویس می دهد. سرور پایگاه داده DBMS را اجرا می کند. سرورهای ایمیل همچنین از پروتکل های استاندارد ایمیل برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می کنند.
تفاوت بین ایستگاه کاری و سرور
عدالت

ایستگاه کاری یک رایانه ویژه است که برای کاربردهای فنی یا علمی طراحی شده است و سرور دستگاهی است که با ارائه خدمات به مشتریان به درخواست های آنها پاسخ می دهد. بنابراین این تفاوت اساسی بین ایستگاه کاری و سرور است.
استفاده

تفاوت دیگر ایستگاه کاری و سرور این است که ایستگاه کاری به حل مشکلات پیچیده فنی مربوط به مهندسی مکانیک ، انیمیشن ، گرافیک ، شبیه سازی و غیره کمک می کند در حالی که سرور برای حفظ عملکرد صحیح سرویس گیرنده خدمات را به مشتری ارائه می دهد.
تبلیغات
نتیجه

تفاوت اصلی بین ایستگاه کاری و سرور این است که ایستگاه کاری یک دستگاه تخصصی درجه یک است که می تواند مشکلات فنی و علمی پیشرفته را حل کند در حالی که سرور یک دستگاه تخصصی است که به سیستمهای متصل مشتری متصل خدمات ارائه می دهد.
منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد